Hoogwaardig carbon met een hoge stijfheid-gewichtsverhouding wordt gebruikt bij de productie in onze eigen Giant-fabriek. De voorste driehoek wordt geassembleerd en gevormd als één doorlopend stuk in een fabricageproces genaamd Modified Monocoque Construction.
Superlicht, ultraefficiënt en rijdt als een droom. Deze goed afgeronde racefiets combineert toonaangevende composiet frame-engineering met volledig geïntegreerde onderdelen om je te helpen klimmen, bochten te maken en af te dalen met verbazingwekkende snelheid en sublieme wegligging.
BELANGRIJKSTE KENMERKEN
OPTIMALISATIE
Het frameset, de wielen, cockpit en andere onderdelen zijn ontworpen, ontwikkeld en getest als één systeem. De geheel nieuwe OverDrive Aero balhoofdbuis-technologie wordt gecombineerd met een Contact SL AeroLight stuurpen en Contact SL stuur om interne kabelgeleiding mogelijk te maken die de bovenste kap, kabels en spacers integreert in een meer aerodynamische, gebruiksvriendelijke opstelling.
WINNENDE EFFICIËNTIE
Dankzij de grotere stijfheid-gewichtsverhouding, nieuwe aerodynamische buisvormen en een lichter totaalgewicht, levert deze compromisloze racefiets explosieve acceleratie en onbuigzame trapstijfheid. Het resultaat is prestaties die het verschil maken op de momenten die tellen.
GEÏNTEGREERDE AERODYNAMICA
Alle buisvormen zijn ontworpen en ontwikkeld met behulp van Computational Fluid Dynamics (CFD) modellering en windtunneltesten. Van de afgeknotte ellipsvorm van de buizen tot een nieuw cockpitontwerp en componentintegratie, het komt allemaal neer op een gestroomlijnder profiel dat de algehele aerodynamische prestaties verbetert in vergelijking met de vorige generatie.
Afgeknotte ellipsvormige buizen
Strategisch ontworpen luchtfoil secties in het frame en de voorvork, ontwikkeld via CFD en windtunneltesten, verbeteren de aerodynamische efficiëntie, waardoor de windweerstand wordt verminderd bij een breed scala aan hoeken vergeleken met traditionele druppelvormige buizen.
Interne kabelgeleiding
Frame/stuur/stuurpen hebben unieke kabelgeleiding voor een gestroomlijnd, uiterlijk en eenvoudigere instelbaarheid.
Full carbon voorvork
De Advanced SL-klasse voorvork heeft een symmetrisch ontwerp en aero-vormgeving, samen met integratie van schijfremmen en verhoogde bandenruimte tot 33mm. Dit nieuwe ontwerp maakt het lichter, stijver en aerodynamischer.
Aerodynamisch stuur en stuurpen
Lichtgewicht stuur en stuurpen hebben aero-vormgeving inclusief platte bovenkanten met verhoogde randen om rijders te helpen een stabiele aero-positie te behouden. Interne kabelgeleiding verbetert de aerodynamica terwijl eenvoudig instellen en aanpassen behouden blijft.
De D-vormige voorvorkbuis biedt een extreem aerodynamisch, eenvoudig te onderhouden systeem van intern gerouteerde rem- en derailleurkabels.
Variant zadelpen
Dit exclusieve zadelpendesign biedt de perfecte balans tussen lichtgewicht, aerodynamische prestaties en compliance, samen met gemakkelijke installatie en afstelling van het zadel.
Een oversized onderbuis en bovenbuis zorgen voor superieure laterale en torsiestijfheid aan de voorkant. De nauwkeurig ontworpen, rechthoekige onderbuis levert ongekende stuurprecisie en trapefficiëntie op.
Het oversized bottom bracket heeft een volledig geïntegreerd ontwerp van 86 mm breed. Symmetrische liggende vorken bieden extra stijfheid aan de aandrijfzijde en stabiliteit aan de niet-aandrijfzijde.
Ontwikkeld met Dynamic Balanced Lacing levert dit tubeless-ready WheelSystem superieure efficiëntie, comfort en controle in het meest gebruiksvriendelijke systeem.
Schijfremintegratie
Het frame en de voorvork zijn ontworpen met flat-mount schijfremtechnologie voor krachtige, consistente remprestaties onder alle omstandigheden.